homeVoorpagina whoisWie zijn wij? penZelf schrijven boeiHelp pijlLog in penRegistreer

NS-dienstregeling beleeft goede generale

De nieuwe dienstregeling voor de treinen die zondag inging heeft volgens de Nederlandse Spoorwegen een goede generale beleefd. Volgens de NS is de structuur van het nieuwe schema goed, op een paar schoonheidsfoutjes na. Op een aantal stations waren nog niet alle posters met de aankomst- en vertrektijden vervangen. Ook was station Amsterdam Bijlmer nog niet goed toegankelijk door uitgelopen werkzaamheden.

Het klantencentrum van de NS heeft zondag vijftig procent meer telefoontjes gehad dan gebruikelijk. De website http://www.ns.nl werd anderhalf keer zoveel bezocht als normaal. Maandag wordt voor de Nederlandse Spoorwegen de eerste echte test, wanneer 1,1 miljoen reizigers gebruik maken van de treinen en er een volledige ochtend- en avondspits is.

Bron: Nieuws.nl

Gepost door Jan Hollander
Cafe • (1) CommentaarPermalink



Reizigersorganisatie Rover heeft maandagochtend enkele honderden klachten binnengekregen over de nieuwe dienstregeling van NS en streekvervoerders. Dit zei een woordvoerder maandag.

De meeste klachten gingen over de dienstregeling. Slechte aansluiting tussen het streekvervoer en de trein was het grootste euvel. Verder hadden veel klagers opmerkingen over de vervanging van intercity’s door stoptreinen.

De overgang naar de nieuwe dienstregeling leidde niet tot een grote chaos, maar lokaal deden zich wel problemen voor. ,,Op sommige plaatsen moesten reizigers achterblijven op het perron door een te grote drukte.

Ook is op sommige stations de informatievoorziening nog niet in orde. Bovendien kregen we klachten over het station Amsterdam-Bijlmer, waar bouwvakkers nog aan het werk zijn’‘, aldus de woordvoerder.
bron: bnr.nl

Posted by Robert van den Heuvel  on  12/11  at  08:26 PM


Naam:

Email:

URL:

Smileys

Onthoud mijn persoonlijke informatie

Mail me bij vervolg-commentaar


Terug naar de hoofdpagina

Zoeken

geavanceerd zoeken