homeVoorpagina whoisWie zijn wij? penZelf schrijven boeiHelp pijlLog in penRegistreer

Wup gered van verdrinkingsdood

Gisteravond zag ik tot mijn grote schrik een wuppie in het water bij de Valentijnskade liggen. Geschokt bleef ik aan de grond genageld stilstaan. Vervolgens kwam ik tot aktie. Springen met of zonder kleren. Net op het moment dat ik met kleren het ruime sop wilde kiezen hoorde ik achter mij een oorverdovende knal… Opnieuw verstijfd en aan de grond genageld zocht mijn brein naar betekenis en interpretatie van dit geluid.
Nada, niks. Wat nu… Ik keek weer naar het water en zag dat de wup was opgenomen door een eendenmamma die het kind in nood meteen gespot had en onder haar veders had genomen.

Gepost door Tess Jungblut
(7) CommentaarPermalink



Heeft Ijstaart ook al een wup? wink

Posted by Tess Jungblut  on  06/23  at  07:27 PM


Nee, komt er ook niet.
Rages zijn mooi, ze laten zien dat manupilatie van het volk nog altijd kan. verder kunnen er geen batterijen in, of anderszins.

Posted by ijstaartindeoven  on  06/23  at  07:58 PM


Heeft Ijstaart wel eens van de term mismatcher gehoord? wink

Posted by Tess  on  06/24  at  09:06 AM


Nou ijstaart, “ze laten zien dat manupilatie van het volk nog altijd kan”? Heb je dat helemaal zelf verzonnen? Dan ben jij zeker de enige die niet gemaipuleerd wordt. Knap hoor!

(;

Posted by Jacques  on  06/24  at  11:29 AM


Mai was ook goed in manipuleren. Mooi woord trouwens mailpuleren. Zelf bedacht Jaques? tongue wink

Posted by Tess Jungblut  on  06/24  at  11:49 AM


Ok?: manupilatie, maipulatie, mailpulatie? Wat is het nou?

(;

Posted by Jacques  on  06/24  at  12:03 PM


Wuppie-gekte breekt uit op internet

Wuppie’s, de pluizige beestjes die Albert Heijn voor het WK Voetbal uit de oude doos heeft gehaald, zijn ‘hot’. Op internet vind je zowel fans als wuppie-haters.

Albert Heijn heeft de populaire reclamespot met de Wuppie’s in de hoofdrol op zijn website geplaatst en de spot is daar inmiddels meer dan 90.000 keer bekeken. Het aanstekelijke Wuppielied uit de commercial is op dezelfde site te downloaden, en meer dan 200.000 mensen hebben dit inmiddels gedaan.

Op Marktplaats.nl en Ebay.nl worden de wezentjes inmiddels ook aangeboden, en met name op de reuzenwuppie’s en de onvervalste wuppiehoed wordt flink geboden. Er zijn ook mensen die de wuppie’s inmiddels niet meer kunnen zien. Op de blogsite Ihatewuppies.com worden originele manieren gepresenteerd om de wuppies om zeep te helpen. Geenstijl heeft voor Wuppiehaters zelfs een online spel uitgebracht, waarin de pluizige hebbedingetjes neergeknald kunnen worden.

Verzamelaars van de onschuldige bolletjes met pootjes, ogen en voelsprieten lijken ondertussen nergens voor terug te deinzen. Het Algemeen Dagblad meldde eerder deze week dat er al in auto’s wordt ingebroken om een fel begeerde megawuppie te bemachtigen.

Albert Heijn zegt door de 700.000 grote wuppie’s heen te zijn en volgens de grootgrutter raken ook de 15 miljoen kleine exemplaren snel op. Volgens vakblad MarketingTribune is het echter zeer onwaarschijnlijk dat de supermarktketen al door de wuppie’s heen is.

Omdat ze alleen worden verstrekt als je minstens vijftien euro aan boodschappen koopt bij Albert Heijn, zou dat volgens het blad betekenen dat de omzet van AH in de openingsweek van het WK verviervoudigd zou moeten zijn. En de kans dat dat zo is, is erg klein, volgens MarketingTribune. Het blad vermoedt dan ook een gebrekkige inkoop of een ‘leugentje bij wijze van publiciteitsstunt’.

Posted by Robert van den Heuvel  on  06/24  at  03:33 PM


Naam:

Email:

URL:

Smileys

Onthoud mijn persoonlijke informatie

Mail me bij vervolg-commentaar


Terug naar de hoofdpagina

Zoeken

geavanceerd zoeken