homeVoorpagina whoisWie zijn wij? penZelf schrijven boeiHelp pijlLog in penRegistreer

DNA: DeNatuurlijkeAndere

Het is James Cameron, de beroemde filmmaker van onder andere The Titanic en Alien, weer gelukt. Hij heeft een spraakmakende film geschapen, waardoor delen van de wereld even uit hun sluimerstand zullen geraken.

In dit geval het katholieke deel en naar ik gisteravond heb gehoord van Ahmed Aboutaleb, die te gast was bij P&W, ook het islamitische deel en geheel vrijblijvend en in de zin van mijn vredesbeweging vul ik dit aan met het joodse deel van de wereld. Ofschoon het voor het joodse deel dan weer zou meevallen. Immers Judas heeft dan niet meer een godenzoon verklikt maar een mens. Menselijk dus, immers wie kent niet het Nederlandse kliksysteem M.

Waar gaat het in godsnaam dan over in de film van Cameron? Hij heeft de inhoud van een paar graftombes, die deel uitmaken van de 22 tombes die twintig jaar geleden buiten Jeruzalem zijn ontdekt, aan een DNA onderzoek onderworpen en op basis van dit onderzoek heeft hij de these geponeerd dat het gaat om de lijkkistjes van onder andere Jezus, zijn vrouw Maria Magdalena en hun zoontje. Er wordt in Amerika al gesproken over het herschrijven van de bijbel. Dit alles kunnen we binnenkort zien in een Discovery Channel documentaire.

Saillant detail is dat het hele katholieke dogma valt of staat bij de wederopstanding van Jezus na zijn dood. Over deze opstanding staat ook iets in de Koran. Islamieten hebben Jezus gezien nadat hij dood was verklaard. Dat zou betekenen dat de islamieten er ook een probleem bij hebben - de ondeugdelijkheid van de Koran - maar gezien het klimaat in Nederland, geschapen door een overwegend christelijk kabinet, gelukkig aangevuld met wat islamieten, zal dat meevallen.

Geloof bindt en verbindt. De christenen hebben meer overeenkomsten met joden en islamieten dan dat de leiders van hun landen hun onderdanen doen geloven. Deze religies hebben namelijk ??n gemene deler en dat is god die niet zichtbaar is en die het ‘heel’ vanaf een onmetelijke en onverstaanbare afstand bestiert. God heeft daarom drie mannen aangewezen om zijn woord te channelen: de drie-eenheid Mozes, Jezus en Mohammed.

Deze patriarchale drie-eenheid heeft de opdracht te verbinden en niet te verblinden, wat telkens weer gebeurt gezien het aantal oorlogen dat gevoerd wordt op basis van geschriften wier woordwaarde mijns inziens overschat wordt door een bijzondere vorm van woordblindheid en een daaruit voortvloeiende wonderbaarlijke woordinterpretatie.

Als de Thora, de Bijbel en de Koran iets laten zien dan is het dat joden, christenen en islamieten afstammen van ??n soort en dat is de mens.


Volgende post: Betutteling.

Vorige post: De pedochatter aan de schandpaal


Ja, ik voel mij ook mens grin

Reactie: 1 gepost door:ahmed  op  02/28  om  05:10 PM


Share |
Commenting is not available in this channel entry.

Terug naar de hoofdpagina

Zoeken


geavanceerd zoeken

Externe Links


Nieuwssites

Persoonlijke Sites

Overheid

Lokale Partijen

Overig