Wat een zwendel.
Wederom een lastenverzwaring voor de burger.
Een a-typisch VVD standpunt.
Als bewoner vanIJburg constateer ik dat een stadswijk wordt ontwikkeld door de overheid alwaar te weinig parkeerplaatsen in de planvorming zijn verwerkt;
De beperkte parkeerruimte wordt onnodig in beslag genomen door het obscure systeem OBS; en nietjes om je fiets tegen aan te zetten;
Er wordt door de overheid geconstateerd dat er te weing parkeerruimte is (de schaarste is door henzelf eerst veroorzaakt) en dat - aldus die overheid - er betaald parkeren dient te worden ingevoerd;
Last-but-not least: de burger op IJburg krijgt een parkeertarief wat geldt binnen de ring A-10 voor zijn kiezen en als klap op de vuurpijl wordt er een verhoging aangekondigd.
Hoe zot wens je te redeneren en je als overheid te diskwalificeren….......
Evert, als je een auto hebt moet je er ook voor betalen. En die IJburgers hebben het niet zo slecht?
Zojuist binnengekomen bericht:
Het Dagelijks Bestuur van stadsdeel Zeeburg heeft besloten betaald parkeren voorlopig nog niet uit te breiden op IJburg. Dit betekent dat in het gebied ten noorden van de IJburglaan, tussen Diemerparklaan, Erich Salomonsstraat en Willy Mullenskade (een deel van Haveneiland West)parkeren nu nog gratis blijft.
Op 26 april 2005 heeft de stadsdeelraad ingestemd met het invoeren van
betaald parkeren op heel IJburg. Afgesproken is het betaald parkeren stapsgewijs uit te breiden aansluitend bij de voortgang van de bouw en de
inrichting van de straten. Bij iedere stap worden eerst de bewoners van het gebied gehoord. Op 21 november 2006 heeft het Dagelijks Bestuur besloten dit
gebied op Haveneiland West vrij te geven voor inspraak. Op grond van de inspraakreacties is besloten nu nog niet over te gaan tot betaald parkeren.
Dennis Straat stadsdeelwethouder parkeerbeleid zegt: “De vastgestelde parkeerdruk (op sommige momenten staan er meer auto’s dan er plekken zijn),
wordt door de bewoners nog niet als hinderlijk ervaren. Daarnaast is het
voorgestelde gebied relatief klein en kan er gewacht worden met invoering
tot een groter gebied klaar is, zolang de toegankelijkheid en
verkeersveiligheid niet in het geding zijn. Wij willen de bewoners tegemoetkomen op basis van de inspraak en de invoering uitstellen”.
Met het besluit voorlopig af te zien van uitbreiding wordt niet het invoerenvan betaald parkeren op heel IJburg ter discussie gesteld. Het gaat uitdrukkelijk om uitstel van de invoering in dit kleine deelgebied. Er wordt ook in dit gebied uiteindelijk betaald parkeren ingevoerd. De verwachting is
dat dit medio 2008 zal zijn.
http://www.hetoosten.nl/aanbod/parkeerplaatsen/parkeerplaatsen_aanbod.htm
Gemiddeld kost het dus 50 euro voor een plek in de parkeergarage en zo’n 100 euro voor een garagebox van een 40m2. Behalve ijburg knsm laan daar betaal je zo’n 125 euro voor een plaatsje in een garage. Zeeburg is daarmee veruit het duurst. Op straat betaal je dus 67 euro maar dan heb je wel het voordeel dat je steeds een nieuwe radio en ramen in je auto hebt en af en toe een lekkere klodder duivekak. Je kunt dus in ieder geval een hoop besparen door je auto in een parkeergarage te dumpen.
Of bij een sloop; ben ik even blij dat ik geen auto heb wat is lui zijn zonde van je geld, zeg…
Commenting is not available in this channel entry.