APK-keuring nog maar eens in twee jaar

APK-keuring nog maar eens in twee jaar

imageDe frequentie van de APK voor personenauto’s wordt verlaagd. De keuring hoeft nog maar eens in de twee jaar te worden uitgevoerd en geldt ook pas als auto’s vier jaar oud zijn. Dat heeft het kabinet donderdag besloten. Nu moeten auto’s nog vanaf hun derde levensjaar elk jaar gekeurd worden. De Bovag en de RAI-vereniging hebben geen goed woord over voor het besluit van het kabinet. De belangenorganisaties omschrijven de plannen als ?onzalig? en ?heel slecht voor de verkeersveiligheid en voor het milieu?.

De versoepeling van de APK-keuring is een van de maatregelen die onderdeel uitmaken van het kabinetsbeleid om de lasten van administratieve verplichtingen, bureaucratie en rompslomp voor bedrijven en burgers te verlichten. In totaal wil het kabinet met het versimpelen van regels bedrijven een besparing bieden van 4 miljard euro in 2007.

Andere versimpelingen zijn dat het voor ondernemers voortaan voldoende is als ze hun boekhouding elektronisch bewaren. Verder krijgen alle gemeenten dezelfde brandvoorschriften, wordt de Arbowet vereenvoudigd en krijgen bedrijven eens in de zoveel tijd vrijaf van de verplichting om allerlei statistische gegevens aan het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) te leveren. Kleine ondernemers als bijvoorbeeld een banketbakker met een klein terras hebben nog maar ??n vergunning nodig: alleen voor hun hoofdactiviteit.

Het kabinet ligt op schema met het doel om in 2007 een kwart van alle overbodige regels te hebben afgeschaft. De besparing is nu al 1,9 miljard euro van de oorspronkelijke 16 miljard die bedrijven bij het begin van deze kabinetsperiode kwijt waren aan administratieve lasten. Volgend jaar moet een besparing van 4 miljard gehaald zijn.
Bron: de Volkskrant

Gepost door Robert van den Heuvel op Friday, 14 April 2006
NieuwsPermalink



Joepie.
Eindelijk iets goed van deze regering roept Ijstaart verheugd. Veiligheid is een relatief begrip. Weleens gezien hoe 1, 2, 3 jaar oude leaseauto’s op de grote weg rijden zonder ordentelijke verlichting. En ijstaart maar betalen voor uren arbeidsloon omdat zijn auto niet wordt goedgekeurd omdat het kachellampje vervangen moet worden. En hiertoe moet nu eenmaal het hele dashboard los. materiaal 0,20 euro arbeidsloon 50 euro. Tel daarbij nog op de 40 euro voor stellen van de scharnieren van de nauwelijks gebruikte achterdeuren. de 80 euro voor het uitlijnen omdat er zoveel verzakte drempels zijn. o ja en de BTW daarover natuurlijk.
IJstaart heeft ooit een auto gekocht en die wel 4 maal laten keuren. Bij het inruilen na 5 jaar bleek de claxon het niet te doen. Er ontbrak een draad. Al 5 jaar. Ijstaart hoeft nu nog maar eens in de twee jaar naar die malloten toe. Hoera

Posted by .(JavaScript must be enabled to view this email address)  on  04/18  at  10:07 AM


De laatste bijstandtrekker die een auto rijdt, zal ook een zucht van verlichting slaken.

Posted by Robert van den Heuvel  on  04/18  at  07:42 PM


Commenting is not available in this channel entry.

Terug naar de hoofdpagina

Zoeken


geavanceerd zoeken